Trivselhus

I bild från vänster: Christopher Köppen, JSC och Peter Björnfors, Trivselhus

Trivselhus och JSC har samarbetat sedan hösten 2013, och lyftet av servrarna och nya supportrutiner har snabbt fått genomslag. Så bra att IT-chefen Peter Björnfors faktiskt har bytt titel på sitt visitkort och frigjort tid till annat strategiskt utvecklingsarbete som ligger närmare kärnverksamheten som innebär småländsk småhusproduktion i trakten kring Vetlanda.

”JSC har väldigt fin känsla för vad som är viktigast, alltid rätt sak i rätt ordning.”

Peter Björnfors, Trivselhus

 

– Jag är imponerad av hur JSC gjorde övertagandet; dom blev en del av oss från första dagen. Det är lätt att lova saker, men JSC har skött det väldigt bra, berättar Peter Björnfors.

– När vår organisation på nästan 210 personer ska börja ringa till nya konsulter för support, ställer det krav både på människokännedom och teknisk kompetens, vilket JSC uppenbarligen har. Våra användare har blivit väldigt väl mottagna, vilket också är bekräftat i våra uppföljningsenkäter.

Under året har JSC lyft Trivselhus virtuella servermiljö till Microsofts 2012-miljö, vilket innebär snabbare, enklare och billigare lösningar. Ett omfattande arbete som gått helt enligt plan och nu i stort sätt är avslutat.

– Troligen är detta de sista servrar vi köper själva, sen kommer väl allt landa upp i molnen. Vi har servrarna på plats hos oss, men backup görs nu hos JSC, fortsätter Peter.

Den person från JSC som syns mest på Trivselhus är Christopher Köppen som sköter mycket support i vardagen, både på plats och från hemkontoret i Nässjö. Närheten mellan Vetlanda och Nässjö är något som Peter uppskattar eftersom det snabbt kan vara någon på plats från JSC om det skulle köra ihop sig ordentligt.

– När Christopher är på plats har han fullt upp och löser stora och små problem. Andreas Lindahl, som jobbar med våra serverfunktioner är det väl mest jag som träffar. Och en gång i kvartalet har vi strategimöten, som Johan Schelin, teknisk chef på JSC, håller i.

– Jag var rädd för att bli någon slags mellanhand, mellan JSC, personalen och olika leverantörer. Men JSC agerar verkligen integrerat, inbäddat och tar hand om alla kontaktytor.

– Vi har en verkligt transparent relation, där vi köper ett antal timmar i månaden, men vi känner aldrig att det skulle rinna iväg, tvärt om. Ibland blir det fler, ibland färre. Även i det fallet är JSC vår Dynamiska IT-avdelning, som de kallar sig själva..

– De har hållit vad de lovade från första dagen. Ärligt talat är jag väldigt imponerad, och jag har träffat många konsulter genom åren, säger Peter.