MODERN ARBETSPLATS

Mobil enhet

Mobil som tjänst: hantering av mobila enheter behöver inte vara tidskrävande. Skapa tid till det som är viktigt med säkra mobila enheter och obegränsad fjärrsupport till ett fast månadspris!

Fast månadskostnad

Slipp binda upp kapital i telefoner.

Minskad administration

Fullständig avlastning på personal som idag administrerar mobiltelefoner.

Högre säkerhet

Minska risken att företagsinformation blir stulen.

Med JSC:s Mobil enhet som tjänst tar vi ansvar för hantering och administration av er organisations mobiltelefoner. Vi hanterar beställningar, leveranser och administration samt ser till att telefonerna får skydd och rätt inställningar. För en fast månadskostnad slipper ni helt enkelt tidskrävande administration av mobiltelefoner och får en bekymmersfri mobilhantering.

Johan Friman

Johan Friman

Kundansvarig

johan.friman@jsc.se
0380 – 55 65 77

mobil som tjänst

Vill du bli kontaktad?

Fyll i dina kontaktuppgifter så inleder vi en förutsättningslös dialog!

“Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten – det som vi gör bäst och det som driver intäkter till företaget. Dessutom har vi en högre säkerhetsnivå och kan känna oss trygga även när olyckan är framme.”

Hur fungerar Mobil som Tjänst?

Vi stöttar er i beslutet kring vilka telefonmodeller som passar för just ert företag och lägger därefter upp er i vår beställningsrutin. Ni lägger sedan beställning direkt till JSC som därefter tar över ansvaret för leverans. Vi håller ordning på vilka användare som har telefoner och sköter också eventuella supportärenden. För att ni skall känna er extra trygga håller vi också koll på era SIM-kortskoder.

Hantering av mobila enheter

I och med denna tjänst får er organisation en renodlad mobiltelefonimiljö, vilket underlättar vid administration, anpassningar till andra system och användarsupport. Ni ökar säkerheten och minskar risken att företagsinformation blir stulen och får fullständig avlastning på befintlig personal som idag administrerar mobiltelefoner på företaget. Inte minst slipper ni binda upp kapital i telefoner och får istället en fast månadskostnad under hela avtalsperioden.

Vanliga frågor och svar om mobil som tjänst

Vad är mobil som tjänst?

Det är en helhetslösning avsedd att frigöra tid från administration av mobiltelefoner (och andra mobila enheter) på ert företag. Tjänsten innebär att era medarbetare har tillgång till säkra, fungerande mobila enheter med hög service och support.

Vad är skillnaden från leasing av mobiltelefon?

Mobil enhet som tjänst är en tjänst som avlastar mobilansvarig på företaget samt ökar säkerheten på företagets mobiltelefoner (exempelvis genom att samtliga användare har lösenordsskydd).

Hanterar ni mobilabonnemang för företag?

Det avgör ni själva. När ni gått in i tjänsten och sedan beställer en ny enhet kan ni i samma formulär ange huruvida ni behöver ett nytt mobilabonnemang för ert företag eller använder befintligt.

Finns det ekonomiska fördelar med tjänsten?

Absolut. I och med vårt upparbetade system för hantering och support av mobila enheter blir tjänsten vanligtvis mycket mer kostnadseffektiv än om ni som företag själva ska hantera samtliga moment i egen regi.

Ni säger att tjänsten är bekymmersfri. Hur menar ni då?

Avbrottet vid ett eventuellt problem med en mobil enhet blir avsevärt kortare. Om en medarbetares mobil stjäls, tappas bort, går sönder eller på annat sätt slutar fungera, har medarbetaren en fullt fungerande mobil enhet med företagets appar och inställningar oftast redan dagen därpå. Lånetelefonens tid är förbi.

Letar du efter en lösning för organisationens samlade kommunikation? Se våra växellösningar som exempelvis Koll 365 Telefonväxel.

Kunder om våra tjänster

NEVOTEX OM MOBIL ENHET SOM TJÄNST


“Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten”