Ärendehanteringssystem
KOLL 365

Ärendehanteringssystem

Ärendehanteringssystem för ert kvalitetsarbete, kundservice, avvikelsehantering – eller för vilken verksamhet som än kräver en smidig ärendehantering!

Fast månadskostnad

Ingen startavgift, ingen bindningstid.

Anpassningsbara sidor

Anpassningsbara sidor för att visa relevant information för en eller flera roller inom organisationen.

Allt i Microsoft 365

Bygger på Microsoft Teams. Alla funktioner och all information lagras i Microsoft 365.

Lättanvänt ärendehanteringssystem

Med Koll 365 Ärendehanteringssystem får du en flexibel lösning för din kundsupport, systematiska kvalitetsarbete, interna helpdesk – eller för vilken verksamhet som än kräver en smidig hantering av ärenden. All data finns i din Microsoft 365-miljö, vilket ger dig en snabbare tillgång till rätt information. Koll 365 är ett ovanligt lätthanterligt ärendehanteringssystem.

Tommy Grann

Tommy Grann

Säljare

tommy.grann@jsc.se
0380 – 55 65 39
Koll 365 Ärendehantering
Ärendehanteringssystem

Vill du bli kontaktad?

Fyll i dina kontaktuppgifter så inleder vi en förutsättningslös dialog!

Smidigt ärendehanteringssystem i Microsoft 365

Koll 365 Ärendehanteringssystem ger dig ett flexibelt verktyg för att arbeta med ärenden av olika typer. Tjänsten är användarvänlig och mobilanpassad, vilket innebär att du kan hantera ärenden var du än befinner dig. Här arbetar du enkelt med ansvarstilldelning, statushantering och kategorisering av ärenden eller aktiviteter, så att du kan fokusera på kärnverksamheten. Efter era behov kan vi även bygga flöden som gör att rätt information automatiskt hamnar hos rätt person, baserat på ärendetyp. Med andra ord utesluter ni risken för att inkommande ärenden faller mellan stolarna.  Tjänsten håller mycket hög säkerhet och tar i sitt utförande hänsyn till integritetsfrågor kopplade till GDPR-lagstiftningen. Smidig, trygg och säker ärendehantering, helt enkelt.

Koll 365 Ärendehanteringssystem används idag av företag inom flera olika branscher (tillverkningsföretag, tjänsteföretag, logistik, hantverkare) och för olika syften, såsom kvalitetsarbete, avvikelsehantering, kundärenden och allt däremellan. Plattformen är anpassningsbar och kan användas specifikt som CRM-system, för kundsupport eller varför inte för underhåll av maskinparken.

Oavsett hur du använder systemet kan du sköta allting i realtid där du befinner dig.

Öka kundnöjdheten

Med ett optimerat ärendehanteringssystem ser du till att öka kundnöjdheten genom bättre tillgänglighet och att allt hanteras enligt era uppsatta riktlinjer, samtidigt som du underlättar arbetet för dina medarbetare.

I och med att all data lagras i er befintliga Microsoft 365-miljö har du full koll och kan se till att allting hänger ihop på ett sömlöst sätt – med stor möjlighet till integrationer med andra system.

Med hjälp av vår flexibla lösning kan ni skapa tid till det som är viktigast – er kärnverksamhet.

Detta ingår

  • Anpassningsbara sidor för att visa relevant information för en eller flera roller inom organisationen
  • Dynamisk formulärhantering för ärenden
  • E-posthantering via Exchange Online
  • Sökfunktion
  • Nyttjande av centrala bakgrundsjobb för e-postautomatisering (valbar)

Vanliga frågor och svar

Vad är ett ärendehanteringssystem?

Syftet med ett ärendehanteringssystem är att få koll på företagets olika uppgifter – vem som ska utföra dem, när de ska vara klara och så vidare. Många som idag arbetar med en delad inkorg skulle vara hjälpta av ett ärendehanteringssystem, vilket ger större möjligheter till fördelning och minskar risken för att saker faller mellan stolarna.

Kan ni ge exempel på olika användningsområden?

Ett ärendehanteringssystem kan användas inom i princip vilken verksamhet som än behöver hantera uppgifter i någon form, exempelvis kundservice eller avvikelsehantering. Man kan nyttja ett ärendehanteringssystem inom såväl allmänt hållna områden till mycket specifika sådana, som exempelvis i vår app Koll 365 Industriunderhåll, en version av systemet anpassad för uppgiftshantering inom industrin.

Kan jag hantera avvikelser med Koll 365 Ärendehanteringssystem?

Ja. Applikationen innefattar pedagogiska funktioner för ansvarstilldelning, statushantering och kategorisering av avvikelser, vilket ger en god överblick över era avvikelser.

Går det att automatisera uppgifter?

Ja. I många plattformar tvingas man manuellt skapa upp alla underuppgifter, men med Azure Logic Apps skapar vi flöden som löser exempelvis detta.

Fungerar det med SharePoint Online?

Ja. All data i Koll 365 Ärendehanteringssystem lagras i SharePoint Online.

Är ärendehanteringssystemet säkert?

Eftersom systemet bygger på komponenter i Microsoft 365, är det exakt så säkert som er Microsoft 365-miljö är, med multifaktorautentisering och så vidare.

Kunder om våra tjänster

SVENSK TÅGKRAFT OM KOLL 365 ÄRENDEHANTERING


“Vi sparar flera moment i arbetet, det är väldigt värdefullt.”