facebookpixel

Logic Apps Övervakning – Tjänstevillkor

1. Allmänt

 Tjänsten Logic Apps Övervakning (”tjänsten” nedan) ägs och tillhandahålls av JSC it-partner AB.

Köpevillkoren tillsammans med angivna bilagor (“Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning användning av tjänsten viahttps://jsc.se  samt  Azure Marketplace (”webbplatserna” nedan). Den närmare omfattningen av JSC it-partner AB tjänster och de åtaganden som JSC it-partner AB har mot kunden i samband med köp och användande av tjänster följer av vid var tid gällande specifikation avseende applikation som framgår på webbplatsen. JSC it-partner AB (”Leverantören nedan”) är den säljande parten, kunden är den köpande parten. Försäljning av tjänster sker uteslutande till företag (enskilda näringsidkare och juridiska personer). Den som besöker webbplatsen, köper eller använder tjänster (“kunden” nedan) förbinder sig att vid var tid följa villkoren i detta Avtal. 

Bilaga 1 – ALLMÄNNA BESTÄMMELSER Molntjänster version 2014” utgivna av IT&Telekomföretagen

TJänstebeskrivning

Tjänsten aktiveras på en eller flera Azure prenumerationer och omfattar samtliga Logikappar inom valda prenumerationer.

Tjänsten inkluderar följande:

  • Övervakning
    • Uppsättning av tjänst
    • Kontinuerlig övervakning av Logikappar
      • Berörda Logic apps-resurser konfigureras med larmregler enligt leverantörens aktuella standard.
        • Larm vid misslyckad körning
        • Larm vid misslyckad trigger/start
      • Automatisk övervakning av nya Logikappar inom Azure-prenumerationer där tjänsten är aktiverad.
      • Larm skickas via e-post till mottagaren som konfigurerats. Meddelandet innehåller information från logicapps-körningen som kan underlätta prioritering och snabba på hanteringen av fel.
      • Säkerställer korrekt funktion och att problem upptäcks tidigt.
    • Leverantören ansvarar för att information skickas om inträffat larm till definierad kontaktväg och aktuellt SLA.
    • Gränssnitt för att konfigurera mottagare för larm (e-post) i tre nivåer:
      • Prenumeration (obligatoriskt)
      • Resursgrupp (valfritt)
      • Resurs. (valfritt)
    • Gränssnitt för att exkludera en eller flera Logikappar från övervakning och backup.
    • Avinstallation av tjänst vid upphörande
  • Backup
    • Regelbundna säkerhetskopior av dina flödesdefinitioner (en gång per dygn).
    • Lagring av säkerhetskopior på säkra och redundanta lagringsplatser för att skydda mot dataförlust (bevarande 1 år).
    • Återläsning av dina flödesdefinitioner vid behov.
  • Åtgärdsagerande
    • I tjänsten ingår möjlighet att avropa resurser hos leverantören med relevant expertis för att utföra djupare felsökning och åtgärder kopplat till larm som uppstår i Azure Logic Apps. I de fall fel orsakats av externa faktorer kan leverantören agera som samordnare för att identifiera och lösa problemet.
      Tid för åtgärder kommer att faktureras löpande enligt leverantörens vid tidpunkten aktuella standardprislista för konsulttjänster. Återläsning från backup klassificeras som åtgärd och faktureras löpande. För konsultleveranser krävs att ett avtal som innefattar konsultleveranser finns upprättat mellan leverantören och kunden.

Optioner

  • Övervakning Premium (option per utpekat flöde*)
    • Upprättande av rutin för larmhantering
      • Kontaktvägar
      • Ramar för godkännande/attest av manuell felsökning och åtgärder.
    • Upprättning och förvaltning av flödesspecifik dokumentation.
      • Teknisk dokumentation
      • Kontaktvägar
    • Skräddarsydda larmregler baserat på kundens specifika behov och krav (max 5 per flöde).

*Flöde kan bestå av en eller flera Logikappar. Vid beställning av Premium-option definieras och dokumenteras flödet och dess ingående komponenter. Detta görs av leverantören tillsammans med kund. Kund och leverantör måste godkänna definitionen innan optionen kan driftsättas. Kontakta support@jsc eller din kontaktperson hos JSC för beställning av premium-optionen.

Förutsättningar

Genom att aktivera tjänsten på en eller flera prenumeration i kundens Azure miljö godkänner kunden att leverantören får läsåtkomst till resurser inom vald omfattning samt att leverantören får behörighet att aktivera Azure Policies och skapa upp Azure Alert Rules koppade till Logikappar i kundens miljö.

Leverantörerna tilldelas följande behörigheter på kundens Azure prenumeration:
Logic App Operator, Monitoring Contributor, Resource Policy Contributor och Managed Services assignment Delete.
Dessa behörigheter är ett krav för att leverans av tjänsten ska fungera.

För Premium SLA och för assistans av våra konsulter krävs åtkomst till resurserna samt att ett kundavtal finns upprättat som reglerar ramar för konsultleveranser på löpande räkning. Kunden kan vända sig till sin kontaktperson hos JSC eller till support@jsc.se för att upprätta avtal för konsultleverans.

Vid aktivering av tjänsten provisionernas en resursgrupp för att supportera loggning och övervakning av resurser. På detta sätt kan vi samla in loggar och övervaka resurser utan att informationen behöver lämna kundens Azure-miljö. Funktionen medför vissa kostnader som kommer att belasta aktuell Azure-prenumeration. Kostnad kan komma att variera och beror på volymen loggdata som hanteras. Dessa kostnader ingår inte i specificerade priser för den aktuella tjänsten.

Servicenivå – SLA (Service Level Agreement)

  • Standard
    • Responstid (notifiering om larm levererad): 8h
  • Premium (option per utpekad Logikapp eller flöde*)
    • Responstid (notifiering om larm levererad): 2h
    • Åtgärdstid: Påbörjad inom 8h

Responstid avser tid för mottagande av larm samt förmedling av information enligt upprättad rutin.
Samtliga tider avser helgfria vardagar. 07:00-17:00

Påföljder vid fel eller ej uppfyllt SLA

Vid händelsen att leverantören misslyckats med att leverera inom SLA och problemet inte beror på något från kundens sida äger kunden rätt att:

  • Säga upp tjänsten utan uppsägningstid.
  • Begära kreditering av belopp som motsvarar en (1) månad för tjänsten.

Kundens ansvar

Kunden ansvarar för att förse leverantören med uppdaterade kontaktuppgifter.
Kunden ansvarar för att meddela leverantören om nya Azure-prenumerationer ska omfattas av tjänsten.
Kunden ansvarar för att leverantörens behörigheter som krävs för tjänstens funktion inte tas bort.
Kunden är ensamt betalningsansvarig för all kostnad förknippad med Azure-prenumerationer kopplade till kundens miljö. Detta innefattar, men är inte begränsat till kostnader i samband med eventuella bedrägerier eller missbruk.

Avgränsningar

Leverantören förbehåller sig rätten att under speciella omständigheter exkludera logikappar från övervakning. Om en eller flera Logikappar exkluderas i en prenumeration som annars omfattas av tjänsten åtar sig leverantören att informera kund om detta i samband med exkludering.
Exempel på sådana omständigheter är återkommande fel i ett flöde där kund inte kan eller vill implementera en långsiktig lösning, t.ex. på grund av kostnad eller externa faktorer.

Trotts att Logiska flöden körs utan varningar kan ingen garanti lämnas för att önskad funktionalitet har uppnåtts.
Trotts att säkerhetskopiering genomförs utan varningar kan ingen garanti lämnas för att att samtlig information är fullt återläsningsbar, Leverantören rekommenderar därför att kunden regelbundet genomför en större katastroftest för att verifiera att samtlig kritisk information är totalt återläsningsbar samt att återställningen kan genomföras med en acceptabel återläsningstid.

Leverantören ansvarar inte för indirekta eller följdskador som kan uppstå till följd av tjänstens användning eller eventuella avbrott i tjänsten.

Prisjusteringar

Leverantören har rätt att justera priset på tjänsten. Prisförändringar meddelas via e-post till kundens kontaktperson med minst tre månaders framförhållning.

Ändringar i tjänstens innehåll och villkor

Leverantören förbehåller sig rätten att göra ändringar i tjänstens innehåll, funktioner och villkor. Information om ändringar sänds via e-post till angiven kontaktperson.

Personuppgiftsbehandling

I samband med nyttjande av denna tjänst agerar Leverantören personuppgiftsbiträde på uppdrag av kunden. Kunden är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter kunden själv väljer ska behandlas/tas backup på inom ramarna för tjänsten. Behandling av dessa personuppgifter upphör när avtal om tjänst upphör. När avtal om tjänst ingås tecknas även ett personuppgiftsbiträdesavtal för att säkerställa GDPR-efterlevnad. Personuppgiftsbiträdesavtalet tillhandahålls av Leverantören.

  • Hur vi samlar in dina personuppgifter
    • Vid aktivering av tjänsten samlar vi in kontaktuppgifter för inloggad användare.
    • Vid beställning av tjänsten ber vi dig ange dina kontaktuppgifter.
    • Vid behov av Support via applikation, telefon eller e-post ber vi dig ange dina kontaktuppgifter.
    • Vid upprättande rutin för larmhantering samlas kontaktuppgifter in.
    • Vid upprättande av dokumentation för Premium SLA samlas relevanta kontaktuppgifter in.
    • o Vid säkerhetskopiering av flödesdefinitioner kan definitioner innehålla personuppgifter i de fall till exempel namn eller e-postadresser finns angivet i flödesschemat.
  • Vilka personuppgifter vi behandlar vi om inom ramen för tjänsten
    • Kontaktuppgifter i form av Företagsnamn, Namn, Titel, Telefonnummer och E-postadress.
  • Varför vi behandlar i dina personuppgifter.
    • Vi behandlar dina uppgifter för att kunna fullgöra vårt tjänsteavtal och efter ditt aktiva godkännande hålla dig informerad om nya tjänster eller applikationer som vi tror kan vara intressanta för just dig.
  • För följande ändamål behandlar vi personuppgifter inom ramar för tjänsten
    • Kontaktuppgifter för att möjliggöra beställning och leverans av beställd Tjänst (Fullgörande av avtal).
    • Kontaktuppgifter för att hålla dig informerad om förändringar i avtalad Tjänst (Fullgörande av avtal).
    • Kontaktuppgifter för att vid behov supportera dig vid användning av tjänst (Fullgörande av avtal).
    • Felsökningsinformation i syfte att kunna felsöka vid problem med tjänst (Fullgörande av avtal).
    • Kontaktuppgifter för att hålla dig informerad om nya tjänster eller applikationer från JSC it-partner som vi tror kan vara intressanta för just dig (Samtycke efter ditt aktiva godkännande).
    • Kontaktuppgifter för spårbarhet av tidigare avtalade tjänster (Intresseavvägning).

Priser

Pris för övervakning och backup av Logic Apps består av en grundkostnad per månad, antal Logic Apps som omfattas samt eventuella premium-optioner.

Grundkostnad (per organisation)                        485 SEK / Månad

Pris per Logikapp:
Standard                                                                  45 SEK / Logicapp / månad
Premium (option)                                                   +585 SEK / flöde* / månad

Alla prisuppgifter angivna i svenska kronor (SEK) exklusive mervärdeskatt (MOMS). Moms tillkommer enligt gällande skattesats (25%). Kunden är skyldig att erlägga betalning för det vid var tid gällande priset för tjänsterna, debitering för tjänst sker i förskott vid kundens godkännande av fortsatt användning av tjänsten.

Avtalsperiod

Startdatum för avtalet anses vara det datum då beställning görs av kund. Bindningstid för avtalet är tre (3) månader löpande. Avtalet förlängs automatiskt med en ny avtalsperiod på tre (3) månader vid utgången av bindningstiden.

Uppsägning från kundens sida
Uppsägningstiden avseende avtalade tjänster är alltid fjorton (14) dagar och uppsägningen skall ske skriftligen till support@jsc.se. Om kunden säger upp avtalet då mindre än fjorton (14) dagar återstår till slutdatum av bindningstiden förlängs avtalet med en ny avtalsperiod om en (1) månad för att sedan avslutas när perioden löper ut.

Uppsägning från JSC it-partners sida
Leverantören har alltid rätt att säga upp alla avtal med iakttagande av en (1) månads uppsägningstid, vid sådan uppsägning löper kundens Avtal tills det att bindningstiden löpt ut för att sedan avslutas.

En eventuell tvist i anledning av detta avtal ska avgöras i allmän domstol med Jönköpings Tingsrätt som första instans.