facebookpixel
Mobil som tjänst från JSC – säkert, smidigt och kostnadseffektivt

Mobil som tjänst

Mobil som tjänst: hantering av mobila enheter behöver inte vara tidskrävande. Skapa tid till det som är viktigt med säkra mobila enheter och obegränsad fjärrsupport till ett fast månadspris!

Fast månadskostnad

Slipp binda upp kapital i telefoner.

Minskad administration

Fullständig avlastning på personal som idag administrerar mobiltelefoner.

Högre säkerhet

Minska risken att företagsinformation blir stulen.

Med JSC:s Mobil enhet som tjänst tar vi ansvar för hantering och administration av er organisations mobiltelefoner. Vi hanterar beställningar, leveranser och administration samt ser till att telefonerna får skydd och rätt inställningar. För en fast månadskostnad slipper ni helt enkelt tidskrävande administration av mobiltelefoner och får en bekymmersfri mobilhantering.

Johan Friman

Johan Friman

Kundansvarig

johan.friman@jsc.se
0380 – 55 65 77

mobil som tjänst

Vill du bli kontaktad?

Fyll i dina kontaktuppgifter så inleder vi en förutsättningslös dialog!

”Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten – det som vi gör bäst och det som driver intäkter till företaget. Dessutom har vi en högre säkerhetsnivå och kan känna oss trygga även när olyckan är framme.”

Mobil som tjänst – Ett smart val för företag

Allt fler arbetar, surfar och hanterar företagskritisk information via mobilen. Samtidigt är mobiler ofta mindre skyddade än datorer, som vanligtvis följer tydliga säkerhetspolicys. I och med att telefonen därmed blir mer utsatt ärr det avgörande att ha rätt lösning på plats. Att välja mobil som tjänst från JSC är ett strategiskt och kostnadseffektivt val för företag som vill säkerställa säkerhet, kontroll och enkel administration av sina mobila enheter.  Vi erbjuder en komplett tjänst som är både trygg och smidig att hantera.

Så fungerar mobil som tjänst

Vi stöttar er i beslutet kring vilka telefonmodeller som passar för just ert företag och lägger därefter upp er i vår beställningsrutin. Ni lägger sedan beställning direkt till JSC som därefter tar över ansvaret för leverans. Vi håller ordning på vilka användare som har telefoner och sköter också eventuella supportärenden. För att ni skall känna er extra trygga håller vi också koll på era SIM-kortskoder.

Hantering av mobila enheter

I och med denna tjänst får er organisation en renodlad mobiltelefonimiljö, vilket underlättar vid administration, anpassningar till andra system och användarsupport. Ni ökar säkerheten och minskar risken att företagsinformation blir stulen och får fullständig avlastning på befintlig personal som idag administrerar mobiltelefoner på företaget. Inte minst slipper ni binda upp kapital i telefoner och får istället en fast månadskostnad under hela avtalsperioden.

 

Så här går det till, rent praktiskt

  • Beställning: En ny mobilenhet beställs enkelt via ett webformulär.
  • Leverans och onboarding: JSC levererar mobilenheten direkt till slutanvändaren, som snabbt kommer igång med sitt arbete. Den förinstallerade användarprofilen gör processen både enkel och säker.
  • Driftsperiod och uppgradering: Efter 24 eller 36 månader kontaktar JSC användaren för att skicka ut en ny mobilenhet. Slutanvändaren startar den nya enheten och kan direkt fortsätta arbeta utan avbrott.
  • Hantering av vakanta enheter: Om en mobilenhet inte längre behövs, återställs den av JSC, genomgår en lättare uppfräschning och lagerhålls för framtida behov.

Säkerhet – En kritisk komponent för företaget

Telefoner är betydligt mer utsatta än datorer och kräver därför en hög säkerhetsstandard. JSC säkerställer att alla enheter är skyddade med funktioner som:

  • Säkerhetskod och kryptering: Alla enheter är krypterade (iOS) och utrustade med säkerhetskod för att skydda data.
  • MDM – Mobile Device Management: Med MDM kan enheter hanteras centralt, inklusive inställningar för WiFi och appar. Vid borttappade eller stulna enheter kan JSC låsa eller rensa enheten på distans.
  • MAM – Mobile Application Management: Skyddar företagsdata i mobila appar och förhindrar att företagsinformation kopieras till enheten. Vid behov kan företagsdata raderas utan att påverka personlig data på enheten.
  • Intune: För organisationer som kräver extra säkerhet, rekommenderar JSC att komplettera med Intune. Med Intune kan företagsdata och appar hanteras, och data rensas på distans när en användare slutar.

Support – Alltid tillgänglig hjälp

JSC erbjuder en omfattande support som gör det enkelt för användaren att få hjälp vid problem med mobilenheten:

  • Slutanvändarsupport: Vid tekniska problem kontaktar användaren JSC via webben eller telefon.
  • Utbytesenhet vid fysiska problem: Om mobilenheten har ett fysiskt fel skickas en ersättningsenhet till användaren. Den gamla enheten returneras i samma emballage och hanteras av JSC.
  • Onboarding: Vi säkerställer att varje användare får en smidig start med sin mobilenhet, vilket sparar tid och resurser för företaget.

Ekonomi – Kostnadseffektivitet och kontroll

Att välja mobil som tjänst från JSC är inte bara praktiskt utan också ekonomiskt lönsamt. Tjänsten erbjuder:

  • Kostnadskontroll: Ni slipper dolda kostnader med en tydlig och förutsägbar månadskostnad.
  • Hantera vakanta enheter: JSC tar hand om oanvända enheter, vilket minskar företagets kostnader för lagerhållning och administration.
  • Garanti och försäkring: Alla enheter täcks av garanti och försäkring, vilket ger trygghet och lägre risk för oförutsedda kostnader.

Varför välja JSC för mobil som tjänst?

Med mobil som tjänst från JSC får du en samlad kontroll och en standardiserad enhetsmiljö för hela organisationen. Tjänsten är utformad för att minimera administration och maximera säkerheten, samtidigt som den är kostnadseffektiv och enkel att använda. Från onboarding till support och säkerhet – JSC är en pålitlig partner som hjälper ditt företag att hantera sina mobiler på ett tryggt och effektivt sätt.

FAQ – Mobil enhet som tjänst

Vad är mobil som tjänst?

Det är en helhetslösning avsedd att frigöra tid från administration av mobiltelefoner (och andra mobila enheter) på ert företag. Tjänsten innebär att era medarbetare har tillgång till säkra, fungerande mobila enheter med hög service och support.

Vad är skillnaden från leasing av mobiltelefon?

Mobil enhet som tjänst är en tjänst som avlastar mobilansvarig på företaget samt ökar säkerheten på företagets mobiltelefoner (exempelvis genom att samtliga användare har lösenordsskydd).

Hanterar ni mobilabonnemang för företag?

Det avgör ni själva. När ni gått in i tjänsten och sedan beställer en ny enhet kan ni i samma formulär ange huruvida ni behöver ett nytt mobilabonnemang för ert företag eller använder befintligt.

Finns det ekonomiska fördelar med tjänsten?

Absolut. I och med vårt upparbetade system för hantering och support av mobila enheter blir tjänsten vanligtvis mycket mer kostnadseffektiv än om ni som företag själva ska hantera samtliga moment i egen regi.

Ni säger att tjänsten är bekymmersfri. Hur menar ni då?

Avbrottet vid ett eventuellt problem med en mobil enhet blir avsevärt kortare. Om en medarbetares mobil stjäls, tappas bort, går sönder eller på annat sätt slutar fungera, har medarbetaren en fullt fungerande mobil enhet med företagets appar och inställningar oftast redan dagen därpå. Lånetelefonens tid är förbi.

Letar du efter en lösning för organisationens samlade kommunikation? Se våra växellösningar som exempelvis Koll 365 Telefonväxel.

Kunder om våra tjänster

NEVOTEX OM MOBIL ENHET SOM TJÄNST


”Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten”