facebookpixel
IT-Säkerhet Hantera

HANTERA

Cyberincidenthantering

Beroende på scenario arbetar JSC:s personal i olika nivåer med incidenthantering. Tier 1 arbetar från vårt Operations Center med analys och konsekvensbedömning medan Tier 2 bestående av JSCs Incident Response Team (IRT), efter konstaterat intrång, arbetar enligt en vedertagen process (NIST 800-61) i syfte att snabbt innesluta, radera och återställa.

Incidentplanering

Att ha en tydlig kris- eller incidentplan som även omfattar IT-incidenter är av högsta vikt om en allvarlig IT-relaterad händelse skulle inträffa. Hur allvarlig incidenten är, bör återspeglas i vilka personer som arbetar med den samt vilken ansvarsfördelning och kontaktansvar som gäller. Vi stöttar er i framtagning av en tydlig incidentplan.

Kontinuitetsplan

Man kan aldrig skydda sig till 100%, men man kan vara 100% förberedd när något inträffar. Vi hjälper er med riskanalyser och identifiering av verksamhetens viktigaste processer i syfte att ta fram tydliga planer för incidenthantering, katastrofåterställning samt att vi hjälper er verksamhet med att sätta en ”Plan B” ifall olyckan skulle vara framme.

Vill du bli kontaktad om IT-säkerhet?

Fyll i dina kontaktuppgifter så inleder vi en förutsättningslös dialog!