facebookpixel
Ballingslöv behöver knappast någon närmare presentation. Varumärket har blivit synonymt med skandinavisk kvalitet sedan starten för nästan hundra år sedan och levererar ett flexibelt sortiment av kök, badrum och förvaring. Till skillnad från många andra företag med stark utveckling har man behållit all produktion i den lilla ort där allting började. Det innebär att man nu är cirka 350 anställda på plats i Ballingslöv.

Hade fysisk växel

Oskar Johansson är IT-tekniker på Ballingslöv med ett extra stort ansvar för telefoni. Länge använde man sig av en fysisk växellösning ”med tusentals sladdar instoppade i ett skåp”, som innebar att man som användare var knuten till sin bordstelefon. Endast en person hade koll på vem som var tillgänglig och vem som var i samtal, nämligen växeloperatören.
”Det fanns dessutom ingen support på den lösningen längre”, säger Oskar Johansson.

Molnbaserad växellösning

Man hade helt enkelt ett telefonisystem som hade sett bättre dagar och var på jakt efter ett nytt. Valet föll på Koll 365 Telefoni, en helt digital, molnbaserad lösning med mobila enheter. Med åttio anställda på kontoret och resterande inom produktionen landar antalet telefoner på närmare två hundra.
”Det har blivit mycket bättre. Vi har fått en helt annan övergripande syn över vem som är tillgänglig och vem som är i samtal”, säger Johansson.
”Det är en lösning som fungerar otroligt väl”, säger Fredrik Anderberg, IT-chef på Ballingslöv.

Enklare administration

I Koll 365 administrerar kunden själv hela telefonisystemet, som att lägga till och ta bort abonnemang och användare i systemet, vilket gör att man inte har tjänster eller abonnemang som inte används.
”Jag upplever det betydligt mycket lättare att administrera än tidigare. Det är inga problem att lägga upp en användare till exempel”, säger Oskar Johansson.

Tidsbesparing

I tjänsten finns funktionalitet för kundtjänstgrupper. På Ballingslöv betyder det att alla inkommande samtal till kundsupporten fördelas ut på kundtjänstagenter i en egen svarsgrupp.
”De som sitter i kundsupport har mycket lättare att överföra samtal till andra. Det är en lösning som innebär både en tidsbesparing och mindre huvudbry”, avslutar Oskar Johansson.

>>Läs mer om Koll 365 Telefoni

Fler röster om JSC:s tjänster