Hade fysisk växel
Oskar Johansson är IT-tekniker på Ballingslöv med ett extra stort ansvar för telefoni. Länge använde man sig av en fysisk växellösning ”med tusentals sladdar instoppade i ett skåp”, som innebar att man som användare var knuten till sin bordstelefon. Endast en person hade koll på vem som var tillgänglig och vem som var i samtal, nämligen växeloperatören.
”Det fanns dessutom ingen support på den lösningen längre”, säger Oskar Johansson.
Molnbaserad växellösning
Man hade helt enkelt ett telefonisystem som hade sett bättre dagar och var på jakt efter ett nytt. Valet föll på Koll 365 Telefoni, en helt digital, molnbaserad lösning med mobila enheter. Med åttio anställda på kontoret och resterande inom produktionen landar antalet telefoner på närmare två hundra.
”Det har blivit mycket bättre. Vi har fått en helt annan övergripande syn över vem som är tillgänglig och vem som är i samtal”, säger Johansson.
”Det är en lösning som fungerar otroligt väl”, säger Fredrik Anderberg, IT-chef på Ballingslöv.
Enklare administration
I Koll 365 administrerar kunden själv hela telefonisystemet, som att lägga till och ta bort abonnemang och användare i systemet, vilket gör att man inte har tjänster eller abonnemang som inte används.
”Jag upplever det betydligt mycket lättare att administrera än tidigare. Det är inga problem att lägga upp en användare till exempel”, säger Oskar Johansson.
Tidsbesparing
I tjänsten finns funktionalitet för kundtjänstgrupper. På Ballingslöv betyder det att alla inkommande samtal till kundsupporten fördelas ut på kundtjänstagenter i en egen svarsgrupp.
”De som sitter i kundsupport har mycket lättare att överföra samtal till andra. Det är en lösning som innebär både en tidsbesparing och mindre huvudbry”, avslutar Oskar Johansson.
Fler röster om JSC:s tjänster
BESLAG & METALL OM JSC:S BESÖKSAPP
“Vi sparar tid för vår kontorspersonal”
NEVOTEX OM MOBIL ENHET SOM TJÄNST
“Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten”
INWIDO OM KOLL 365 LEDNINGSSYSTEM
“Vi sparar tid som vi tidigare lagt på letande”
TRIVSELHUS OM AKTIVITETSBASERAD ARBETSPLATS
“Med en aktivitetsbaserad arbetsplats har vi fått nöjdare och mer motiverade medarbetare, effektivare arbetssätt och ett bättre utnyttjande av lokalerna”
ITAB OM JSC:S SJÄLVBETJÄNINGSPORTAL
“Vår självbetjäningsportal minskar ledtiderna och minimerar onödig administration”