Scenario
Vi har ett stort behov av att ha mobiltelefoner som alltid fungerar, inte minst våra säljare som är ute på fältet. Vi hade tidigare ingen sammanhållen policy eller system för vår mobiltelefoni, så vi hanterade flera olika modeller och lade mycket tid på att åtgärda problem som kunde uppstå när en telefon blev skadad eller om andra frågeställningar dök upp. Vi kunde heller inte garantera säkerheten om en telefon hamnade i fel händer.
Lösning
Med JSC:s ”mobil som tjänst” har vi en standard som vi utgår ifrån. JSC konfigurerar kundinställningar, e-post, wifi, appar – och ser till att säkerhetsprofilen är hög. Om en telefon går sönder ringer medarbetaren direkt till JSC:s support och har en fullt konfigurerad telefon dagen efter.
Effekt
Vi har fått mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten – det som vi gör bäst och det som driver intäkter till företaget. Dessutom har vi en högre säkerhetsnivå och kan känna oss trygga även när olyckan är framme.